28 december 2015

Marknadsföring av nya uppfinningar

PP3s dagsaktuella talkshow med Linnea Wikbland och Sara Kinberg den 28 december 2015. Svenska Uppfinnareföreningen bjöds in till programmet för ett resonemang om vilka marknadsföringskanaler som vi i Sverige använder för att få ut nya uppfinningar.

Filmen ”Joy” hade premiär på juldagen 2015 och handlar om uppfinnaren och entreprenören Joy Manganos. I filmen följer vi hennes mödosamma och passionerade resa från att ta sin idé till en kommersiell succé.

- Jag har sett filmen under julhelgen och känner igen många av situationerna som en uppfinnare tar sig igenom. Likaså känner jag igen många karaktärsdrag hos uppfinnare. Som traditionell amerikansk biofilm ger jag inte filmen några höga betyg men att uppfinnaren sätts i strålkastarljuset är alltid positivt. Och i synnerhet när uppfinnaren porträtteras som en kvinna i en annars mansdominerad uppfinnarkultur, säger Malin Mohr, informationsansvarig Svenska Uppfinnareföreningen.

Radioprogrammet PP3 i Sveriges radio uppmärksammade att Joy Manganos introducerade och spred sin uppfinning via en TV-shopkanal.

Lyssna på programmet